
Az Undor Camus Közönye mellett a legerősebb koraegzisztencialista regény, nemcsak filozófiája jogán, hanem egy közeg és kivált egy életérzés szuggesztív ábrázolásának köszönhetően is.Az Undor Camus Közöny-e mellett a legerősebb koraegzisztencialista regény, nemcsak filozófiája jogán, hanem egy közeg és kivált egy életérzés szuggesztív ábrázolásának köszönhetően is; A szavak-ban pedig pedig Sartre a nagy francia emlékírók hagyományának szellemében elemzi gyermekkorát, sikerrel ötvözve a kegyetlen analízist, önanalízist és a lírai aláfestésű nosztalgiát. A novellák közül kiemelkedik a híres, nagy hatású A fal.Írni vagy cselekedni? Prózája híven tükrözi e dilemmát, de a maga módján választ - maradandó érvényű és egyedülálló művészi értékű választ - is ad rá.Az elsőtől az utolsóig – Könyvekről a heti Élet és Irodalomban.Jean-Paul Sartre Az undorban már felveti azokat a filozófiai gondolatokat, amelyeket majd A lét és a semmi című filozófiai főművében dolgoz ki tételesen. Vajon mennyiben több/kevesebb egy regény egy filozófiai munkánál? Az Élet és Irodalom e heti számában Magyar Miklós Filozofikus regény vagy regényes filozófia? című esszéjében ezekre a kérdésekre keresi a választ.
Ez is érdekelhet: